Weekendje Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu Weekendje Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu

Weekendje Puno

Door: Caitlin

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2010 | Peru, Puno

Haha en bij het horen van puno heb ik de hele tijd het woord puto in mijn hoofd.
Anyway, gisteravond ben ik om 10 uur ´s avonds met de bus naar Puno gegaan. Om 4 uur ´s nachts kwamen we aan en zijn toen voor 5 sol (=€1,25) met de taxi naar point puno hostel gegaan. We waren over onze slaap heen en zijn toen naar buiten gegaan omdat het in puno Fiesta de Virgen de la Candelaria is, een beetje soortgelijk aan fiesta de san blas in Cusco. We kwamen aan op een berg waar we een prachtig uitzicht hadden op het titikakameer en waar we de zonsopgang hebben gezien. Overal waren mensen op panfluiten en gitaren aan het spelen in bruine gewaden met cowboyhoeden op. Er werd weer overal vuurwerk afgestoken en Quechua liedjes gezongen. Meer dan de helft was zo zat als een aap dus besloot ik nog eventjes wat te slapen in ze hostel.

Ik werd gewekt door een duitse vrouw die me vroeg of ik meeging naar het centrum van Puno met nog 2 NLse meisjes. Ik was nog erg moe maar ik dacht, ik ben niet elke dag in Puno dus ben toch maar meegegaan.
In de stad waren echt meerdere orkesten aan het spelen en mensen aan het dansen, het is niet te omschrijven maar zo indrukwekkend om te zien! Ook werd er weer een heilig beeld gedragen maar dit keer meerdere en lichtere beelden. Daarna gingen we eventjes ergens koffie drinken en ontbijten en een beetje door de stad en langs de markt gelopen.
Puno is wel anders dan Cusco, geen rooie dakjes, nog 500 meter hoger en beter in elkaar gezette huisjes met meer kleur. Uiteindelijk kwamen we uit bij het titikaka-meer en kochten we voor 15 sol een kaartje voor een boot. We vaarden naar een paar kleine eilandjes waar groepen Peruanen woonden in rieten huisjes. En ze maakten hun eigen boten van riet ook en verder babymobiles, gekleurde kleden, kettingen etc. De vrouwen zagen er erg traditioneel uit met een rok, een hoedje op en twee vlechten waar dan 2 bolletjes wol aan hangen. Echt indrukwekkend om te zien, daarna heb ik spaghetti Bolognese met een meisje gegeten in de stad en ben ik nu heel erg verbrand :( Morgen en maandag is er een dikke fiesta in de stad dus hopelijk heb ik dan niet zo een rooie kop meer.

Als jullie me willen schrijven:
Caitlin Chandler
Tandapata 688, Cusco
Peru

Wil je wat terugontvangen? Mail dan nu je adres en win post van Santa Catalina!

  • 07 Februari 2010 - 16:41

    Oma :

    wateen leuk reisverslag het was erg boeiend. als europeaan moet dat een bijzodere wereld zijn, die oude cultuur.ik heb hulp van marc om dit te mailen, want ik kan dat niet. maar ik kan nog wel brieven schrijven. we houden contact !!

  • 08 Februari 2010 - 14:43

    Yerüntiii:

    Hihi, met je rooie kopf!

    Relaxt dat het weer dusdanig oke is dat je kan verbranden. Ben jaloers! :D

    Puno klinkt leuk en een zonopkomst boven een meer meepikken lijkt me ook zéker niet verkeerd.

    Ga je trouwens nog foto's maken, of heb je helemaal geen camera bij je? Zou het toch wel erg leuk vinden om wat beeldmateriaal hier te zien.

    späterr

    xx

  • 08 Februari 2010 - 14:49

    Caitlin:

    Hey jerizzle, ja ik heb wel foto´s gemaakt maar nog geen tijd (lees: geen zin) gehad om ze erop te zetten. Van Puno heb ik wel foto´s gemaakt dus die komen er asap aan! Hoe was je showtje gegaan laatst? xxx

  • 11 Februari 2010 - 09:59

    Yerünti:

    Yoo.

    Showtjes waren allemaal leuk, al weer 3 stuks gedaan de afgelopen twee weekjes :D

    Hey komen m'n mailtjes en sms'jes wel bij je binnen?

    x

  • 14 Februari 2010 - 19:59

    Mieke Craenmehr:

    Caitlin ik mis je echt heeeel erg, gister moest ik er bijna van huilen! Iemand maakte een stom grapje en toen dacht ik aan wat wij eerst wel eens deden.... zo van "HHUHHUHUHHHHHHHHH" met zo'n scheve bek erbij :D weet je wel??? nouja ik kan het niet uitleggen, zal het op skype wel even voordoen! maarrrrr my point is, als wij samen waren geweest we so would have done that!

    ik mis je ik mis je ik mis je ik mis je ik mis je ik mis je :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

I like bikes, hardcore, tattoos, krav maga, mma, coffee, veganism, books, backpacking, lowriders, baseball, roses, olives and Spanish.

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 35515

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 28 April 2016

Casablanca

22 Januari 2014 - 12 Maart 2014

Spanje + Portugal

17 September 2012 - 15 April 2013

Epic Latina America viaje total

31 Augustus 2011 - 20 September 2011

Joden!

02 April 2011 - 09 April 2011

Berlijn

16 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Russia

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Hilbillies and rednecks

28 Januari 2010 - 29 Juni 2010

Peru!

Landen bezocht: