Fiesta San Blas - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu Fiesta San Blas - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu

Fiesta San Blas

Door: Caitlin

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2010 | Peru, Cusco

Met mijn Spaans gaat het best goed. Elke dag heb ik van half 9 tot 1 les. Best pittig maar ik leer het snel. Gisteren ben ik na de les met wat mensen een busreis naar Puno gaan boeken (een stadje hier verderop) en een hostel. Daar gaan we dit weekend met een groepje naartoe. Toen we terugkwamen heb ik alweer een smoothie gehaald met guanabana en aardbei. Verder ging mijn huisgenootje weg dus toen zijn we uit eten gegaan bij the Muze. I had a delicious vegetable curry alleen ik kon niet veel eten want ik had zo een buikpijn omdat ik de dag drvoor salade had gegeten. Meteen mijn lesje geleerd dus, vanaf nu alleen maar gekookte groenten voor mij :(

Vandaag was het fiesta de san Blas in Cusco. Ze vierden dat Virgen Carmen was gekroond (oder etwas).
(http://tobaretax.files.wordpress.com/2009/02/san-blas-entero.jpg) Zo een figuur droegen ze op een grote houten blok. Het was superzwaar en er waren echt 20 man voor nodig om dat ding te dragen. Ze droegen dat door de hele stad, blijkbaar is dat een hele eer om mee te helpen dat ding te dragen. Mensen staken ook vuurwerk af en gooiden met confettie en bloemen. Heel bijzonder om te zien. Verder was er een heel orkest bij dat de stoet volgde. Ook was er een groep kleine jongetjes die een soort tafel droegen alleen dan zonder het tafelblad. Voor hun was dat superzwaar en was ook om te oefenen voor ´later´, zo schattig! Die jongetjes liepen voor de stoet uit en af en toe als de mannen met het heilige figuur uit moesten rusten, dan zetten ze die ´tafel´ onder het figuur en kropen ze allemaal eronder. En nu ga ik veggie lasagna eten. Adios y muchos besitos.

  • 04 Februari 2010 - 07:14

    Anne:

    jeej!!! ik heb je gevonden en je verslagen zijn leuk! je gaat vast een hele leuke tijd tegemoet..(ik hoorde je wel gisteravond skypen met fioon... die stem van jou doorbreekt de betonnen muren zelfs:P) hahaha, (grapje:) maarre naar een paar weken ben je vast goed gewend en dan komt fioon alweer... het is zo om dus geniet ervan!!!! dikke knuffel, Salam,Anne!!!

  • 04 Februari 2010 - 09:11

    Anne Tijdink:

    Hoi Schatje, wat cool dat je spaanse les zo goed gaat!! wat voor weer heb je daar? de foto's zagen er prima uit. lekker dat er zoveel fruit is :P.
    je moet me maar eventjes je mail adsres laten weten want ik ging hem opzoeken en ik heb zoveel verschillende mail adressen van je..
    kus kus

  • 04 Februari 2010 - 09:11

    Anne Tijdink:

    Hoi Schatje, wat cool dat je spaanse les zo goed gaat!! wat voor weer heb je daar? de foto's zagen er prima uit. lekker dat er zoveel fruit is :P.
    je moet me maar eventjes je mail adsres laten weten want ik ging hem opzoeken en ik heb zoveel verschillende mail adressen van je..
    kus kus

  • 04 Februari 2010 - 13:56

    Tahné:

    Aaahhhhh CAITLINNN!!!

    Wat leuk dat het allemaal zo goed bevalt!

    Ja ik heb wel eens wat gezien op tv over dat feest! Cool zeg! Leuk dat je erbij was zeg!

    Chill veggie lasagna, sounds good!
    Kijk inderdaad maar uit met die rauwe groente:P
    Ach...je kunt altijd nog op een Hugh supply of smoothies leven!:P

    Liefssss!!XX

  • 04 Februari 2010 - 14:27

    Fioon:

    Hey scheet,
    Vond het heel leuk om even bij te kletsen gister! En blijkbaar konden er meer mensen van meegenieten ;)
    Wat een avonturen beleef je daar toch! Cool zeg!
    Bedenk maar vast wat leuke dingen om te doen als ik er ben! Ik ben nu op m'n stage jou stiekem een berichtje aan het sturen en ik ga nu een dementietest afnemen.
    Bon appetit en een dike kus!

  • 04 Februari 2010 - 21:26

    El Renne:

    Hey Caitlin

    Ik zag net via dat profiel van Mieke dat jij ook al op reis was.
    Cool man! Lijkt wel of iedereen zo'n tripje aan het maken is haha.
    Veel foto's blijven posten. Have fun!

    Greetz Rene

  • 05 Februari 2010 - 00:25

    :

    Hey Renne! tof dat je ook mijn blog leest. Trouwens sjakie uit kronenburg city is hier ook (het broertje van nicole die blijkbaar bij jou in de klas heeft gezeten) De wereld is blijkbaar nog kleiner dan kronenburg city! Xxxx

  • 05 Februari 2010 - 15:54

    Mieke Craenmehr:

    liefje kijk eens even:

    NOFX:
    Feb 26 2010 8:00P
    C.C. Scencia Av. La Molina 1135 Lima

    dacht, daar wil je misschien wel heen :D

    maar hoezo kreeg je zo'n buikpijn van die salade :o is het daar vies?

    wat leuk om te horen wat ze daar allemaal doen! I know you are loving it there! I miss you baby xxx


  • 06 Februari 2010 - 12:49

    Gerrit Jan Tuijten:

    Wat een leuke link en een coole manier om Spaans te leren. Het huisje ziet er erg gezellig uit. Take care en groetjes van Gerrit Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

I like bikes, hardcore, tattoos, krav maga, mma, coffee, veganism, books, backpacking, lowriders, baseball, roses, olives and Spanish.

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 35519

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 28 April 2016

Casablanca

22 Januari 2014 - 12 Maart 2014

Spanje + Portugal

17 September 2012 - 15 April 2013

Epic Latina America viaje total

31 Augustus 2011 - 20 September 2011

Joden!

02 April 2011 - 09 April 2011

Berlijn

16 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Russia

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Hilbillies and rednecks

28 Januari 2010 - 29 Juni 2010

Peru!

Landen bezocht: