Raften - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu Raften - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu

Raften

Door: Caitlin

Blijf op de hoogte en volg

22 Maart 2010 | Peru, Cusco

Hoooooly shit! Zaterdag ben ik wezen raften en dat was heftig!
Omdat ik het als enige al eerder had gedaan werd ik voorin de boot gezet, ongeveer op de helft van de tocht werd het water heel wild en sloeg de boot om.
We vielen allemaal in het water en omdat ik rechts zat kwam de boot op mij. Best eng omdat het lang duurt voordat je weer boven bent en je even helemaal je orientatie kwijt bent.
In het begin dacht ik 'no biggie, hou je peddel vast en zwem terug naar de boot dan komt alles in de wereld weer goed.' I was wrong.
The power of nature man, de rivier was zo sterk dat het geeneens zin had om te zwemmen. Ik liet mijn peddel maar los en probeerde mijn hoofd boven water te houden.
Elke keer als ik adem probeerde te halen kwam er weer een golf water over me heen. Echt eng vond ik het omdat soms echt bang was dat ik zou stikken gewoon. Ik probeerde nog aan onze boot te hangen maar dat maakte geen reet uit want ik kreeg alsnog water over me heen steeds. In paniek riep ik bij de andere boot of ze mij uit het water konden trekken, dat lukte bijna totdat die boot ook omflipte en ik weer in het water viel. We waren met 3 boten en 3 kayaks en van tevoren hadden ze ook gezegd dat als je uit het water viel je aan een kayak moest hangen. Uiteindelijk riep ik zo een gast dat ie me moest komen helpen en hij vaarde naar mij toe. Ik ging aan zijn kayak hangen als een aapje (in the sexy-position zoals ze dat noemen) en nog net op tijd konden we op we bij de kant komen want als het nog iets langer had geduurd was ik zeker van mijn stokje gegaan. Ik heb echt 10 minuten hijgend op de kant gelegen voor ik weer normaal kon ademen. Iemand zei daarna tegen mij dat ik niet zo dramaqueen moest zijn, het is ook niet te omschrijven hoe heftig die kracht van de natuur is en ik was op momenten echt bang dat ik zou verdrinken. Maar goed gelukkig niet gebeurd. hoe stoer ik voorin de boot begon zo bibberig zat ik achterin de boot de rest van de trip. Die avond heb ik mezelf getrakteerd op noodles en warme chocomel en gisteren zijn we naar pisaq gegaan om op het marktje te struinen en wat te eten, om even rustig bij te komen. Ik heb traditionele oudevrouwtjes sandaaltjes gekocht en die avond falafel gegeten met humus. I am totally hardcore.

  • 22 Maart 2010 - 20:13

    Tahné:

    Wooohh Caityyy!!
    Vet scary men! Badass chick!

    Ik ben ook en keer wezen raften met de fam en toen zijn me moeder en ik ook omgeslagen en duurde het inderdaad ook even voordat ik weer boven water was. Dat was ook al zo eng! Serieus!
    Ik kan me helemaal voorstellen dat dit erg schrikken was!! (Niks dramaqueen:P)

    Om nog even te reageren op je leuke berichtje terug bij het vorige reisverslag:
    You’re sooo welcome. Ik hoop alleen dat ik in Thailand genoeg de kans krijg je te blijven contacten! Ik ga morgen al weg! (20:45 vertrekt mijn vlucht vanaf schiphol!) Gelukkig vrijwel alles goed kunnen regelen. Het is wel een gedoe geweest, maar dat zal ik je allemaal nog wel vertellen.
    We gaan sowieso nog even een skype date zetten! Super leuk!
    Je kunt me trouwens volgen op tahne.waarbenjij.nu , volgens mij kunnen we iets van vrienden worden op die site. Moet t nog even uitvogelen.
    Spreek je snel Catalinaaaaa!!
    Liefsss Ta

    P.S. CAITLINNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!

  • 22 Maart 2010 - 22:31

    G-run:

    Waaajooo, heftig hoor!
    Blij om te horen dat je het hebt overleeft in ieder geval. Sowieso fucking stoer om bijna te verdrinken, hXc!!

    Oja, hooooooly shit! Jesaja heeft vorige week een zoontje gekregen (geschenk uit de hemel, praise the lord, yada yada)
    Volgende week maar eens die kant op om te zien what's up. Freaky huh?

    xx

  • 22 Maart 2010 - 22:32

    G-run:

    Oja:

    FALAFEL MET HOUMOUS FTMFW!!!!!111one

  • 23 Maart 2010 - 08:13

    Fiona:

    Hey babysis!!

    O my god wat eng zeg!!! Fjiew, you survived! You are totally hardcore! tell me something I don't know.

    Ik denk trouwens dat je je roeping gemist hebt en romanschrijver, Catalina King!

    Ik ga vandaag trouwens een vergadering leiden over Alie (weet je wel dat cute vrouwtje die 100 x per dag naar de wc gaat). Super spannend! Wish me luck!

    Nog 1,5 maand cait!
    Miss you!

    Liefs, Fioon


  • 25 Maart 2010 - 22:29

    Es:

    Hoi Catalina,

    Ik volg je wel hoor! Aii, wat een abentura daar! Cuidate chica!
    : )
    dikke kus,
    Esthercita

  • 30 Maart 2010 - 16:20

    Tahné Van Wonderen:

    Thanx voor je berichtje terug!!!

    Alles goed daar?

    Liefsssssss

  • 13 September 2011 - 17:34

    Stefan:

    Oudevrouwtjes sandaaltjes +1 ! Heftige raft ervaring, weet niet of ik het nog wel moet gaan proberen..?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

I like bikes, hardcore, tattoos, krav maga, mma, coffee, veganism, books, backpacking, lowriders, baseball, roses, olives and Spanish.

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 35390

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 28 April 2016

Casablanca

22 Januari 2014 - 12 Maart 2014

Spanje + Portugal

17 September 2012 - 15 April 2013

Epic Latina America viaje total

31 Augustus 2011 - 20 September 2011

Joden!

02 April 2011 - 09 April 2011

Berlijn

16 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Russia

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Hilbillies and rednecks

28 Januari 2010 - 29 Juni 2010

Peru!

Landen bezocht: