Verjaardag, en musea en protest. - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu Verjaardag, en musea en protest. - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu

Verjaardag, en musea en protest.

Door: Caitlin

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2010 | Peru, Cusco

Pfff wat is er verder allemaal gebeurd in de tussentijd. Ik heb mijn 21e verjaardag gevierd met the girls in een restaurantje dat the witches garden heet. (En die vrouw die serveerde leek zelf ook wel een heks en volgens mij was ze dat ook.)
Ik had zo een echte Peruaanse muts gekregen met heel veel kleurtjes enn zwarte sokken met lama's erop. Verder had ik die dag het inka museum bezocht met Lore en een beetje gewinkeld. Alleen een wit shirtje gekocht en verder had ik niks gevonden wat ik leuk vond.

Gisteren ben ik ook naar het kunstmuseum geweest van/voor inheemse kinderen (die uit de kleine dorpjes komen en voornamelijk Quechua spreken).
Volgende week ga ik daar met een groepje kinderen naartoe. Dat was heel leuk om te zien, kinderen die geen toegang hebben tot onderwijs kwamen op deze manier in contact met creatief bezig zijn en zelfexpress en -respect. Erg mooi om te zien en ik kan niet wachten om de kinderen ermee naartoe te nemen.

Van de week was ik ook erg geschrokken, want er werd een jongetje geslagen door een van de tutors in het weeshuis. Hij was heel erg druk en het brak mijn hart om te zien hoe hij dichtklapte daarna. Soms kunnen sommige kinderen ook wel het bloed onder mijn nagels vandaan halen omdat sommigen zo slecht luisteren, maar ik zou ze never ever slaan, omdat ik weet van welke slechte thuissituaties ze komen waar al sprake was van fysieke/sexuele/emotionele mishandeling of verwaarlozing.

Ten slotte was er vandaag een groot protest in de stad vandaag. Vooral bij plaza de armas was het crowded with peepolz. Ik weet niet precies waarom de protesten waren maar tegen de privatisering van instituties volgens mij en dat bij de verkiezingen men uit moet kunnen leggen wat hun plan de campaña is. Denk ik. Check de foto's. Doeg, me gustan ustedes.

  • 19 Maart 2010 - 09:41

    Tahné:

    CAITLINNNNN!!!!

    Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt gehad!

    'En die vrouw die serveerde leek zelf ook wel een heks en volgens mij was ze dat ook'
    Hahahahahahahahaha She put a spell on youuuu!!

    Cooool een Peruaanse muts, met van die flapjes.....tot over je oren..:P hahahaha
    (dat wordt hier in een reclame op tv gezegd)

    Klinkt goed trouwens dat kunstmuseum voor inheemse kinderen! Mooi initiatief zeg!

    Ik zou er trouwens ook niet tegen kunnen hoor, als kinderen in mijn bijzijn zouden worden geslagen. Het schijnt in Thailand ook wel redelijk vaak te gebeuren door begeleiders dus ik bereid me maar vast voor.

    Ik vertrek overigens dinsdag al he! Nu is het wel erg dichtbij. Ik ben echt benieuwd hoe het wordt.

    In bangkok zijn er overigens ook protesten! Ze eisen het aftreden van premier Abhisit Vejjajiva, en ze willen Thaksin Shinawatra terug.
    Tis me allemaal wat!

    Nou Catalina! Nog heel veel plezier! Ik hoop dat ik je in Thailand nog net zo veel kan volgen. Ik weet nog niet precies hoe het daar met de internetverbinding zal zijn. Ik zal in elk geval proberen zo vaak mogelijk je blog te bezoeken!

    Veel Liefsss,

    Tahné

    P.S. Leuke foto´s van al de jongetjes!

  • 19 Maart 2010 - 17:31

    Caitlin:

    Oh Tahnéééétje! Wat leuk dat jij elke keer zo trouw post. Heb jij al een blog die ik kan gaan lezen? Ik ben erg benieuwd en hoop nog een keertje met je te kunnen kletsen via skype, vandaag dacht ik echt oh ik wil met tahné praten. Heb je alles nog een beetje op tijd kunnen regelen allemaal? Ik hoop het, heel veel plezier in ieder geval en geniet van elk moment in Thailand. En pas goed op jezelf he! Love you baby xxx

  • 21 Maart 2010 - 19:21

    Yerizzle:

    Chickieeee.
    Ik ben weer up to date!

    Bij deze een belated happy birthdaaayyy!! En what better way om dat te vieren dan met enge heksenvrouwtjes, right?!
    Cool dat je het museum alvast hebt kunnen keuren en doorlopen voordat je er volgende week met los kiddos heengaat. Wordt vast super leuk voor ze :)

    Nasty van dat slaan van kinderen enzo. Zou dat zelf erg slecht trekken als ik dat zou zien.

    Hmm, demo's. Komen daar een stuk meer voor dan in Nederland of niet? Ga je ook nog een keertje boos meelopen?

    Binnenkort hier misschien ook wel weer de straat op. 13 April gaat de eerste kamer stemmen over het kraakverbod, ojee. I'll keep ya posted on that one!

    Heeel veel plezier weer daar, chickie!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

I like bikes, hardcore, tattoos, krav maga, mma, coffee, veganism, books, backpacking, lowriders, baseball, roses, olives and Spanish.

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 35426

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 28 April 2016

Casablanca

22 Januari 2014 - 12 Maart 2014

Spanje + Portugal

17 September 2012 - 15 April 2013

Epic Latina America viaje total

31 Augustus 2011 - 20 September 2011

Joden!

02 April 2011 - 09 April 2011

Berlijn

16 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Russia

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Hilbillies and rednecks

28 Januari 2010 - 29 Juni 2010

Peru!

Landen bezocht: