Tipon en project - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu Tipon en project - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu

Tipon en project

Door: Caitlin

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2010 | Peru, Cusco

Vandaag is mijn 6maand-anniversary met Kaweh!

Vrijdag liep ik van mijn stage naar huis. Er zat een hond met zijn nek vast onder een hek! Ik schrok me rot en hij liep te janken als een gek. Ik rende snel een winkeltje in en vroeg een vrouwtje of zij misschien de poort open kon maken, want die hond stikt bijna! Met het meest onverschillige gezicht ooit zei ze dat ze de sleutel niet had. ¨Weet je dan misschien iemand die wel de sleutel heeft?!¨ vroeg ik gehaast. Nee, is er niet. Kunt u me dan even helpen met de poort optillen om hem los te krijgen? No, no tengo la llave. Pffff hijo de perra, dacht ik. Ik rende snel het winkeltje weer uit en uiteindelijk met veel geheis en nog meer gejank was het me in mijn eentje gelukt om de hond los te krijgen vanonder de poort en met een rood gezicht liep ik tevreden. I saved a dog!

Dit weekend ben ik uitgeweest, not worth mentioning because it was toeristisch and boring maar goed op zich wel redelijk vermaakt.
Zaterdag de hele dag op de bank gelegen met Lore en lui geweest en gegeten en films gekeken.
Zondag ben ik naar Tipon geweest met nog 3 andere meiden. Na 45 minuten heen en weer te zijn gestuurd en de goede bus niet te hebben kunnen vinden hebben we voor 25 sol maar een taxi genomen. Daar hebben we wat rondgelopen door de bergen en wat in het gras gezeten en de watervalletjes gezien. Heel mooi en heel mooi weer was het. Het regenseizoen is nu afgelopen en het is nu droog en lekker warm!

Verder ga ik samen met een Amerikaans meisje en een Nlse jongen 8 kindjes in 2 groepjes naar 2 verschillende museums. Vantevoren doen we dan voorbereidende lessen en daarna mogen ze op de computer een presentatie maken van wat ze daar hebben gezien en geleerd en aan elkaar laten zien. Op deze manier leren we ze met powerpoint omgaan, een beetje te presenteren en leren ze wat er allemaal te zien is in musea, velen zijn er namelijk nog nooit naartoe geweest. Wil je een kindje sponsoren voor het museum, stort dan €1,25 op mijn rekening. Daarmee betaal je een keer entree per kind voor een museumbezoek. Uiteraard ga ik trouw met je geld om.
(Mail mij even voor mijn rekeningnummer want dat zet ik liever hier niet op).
Alvast bedankt!

Hasta luego,
Santa Catalina.

  • 10 Maart 2010 - 09:40

    Sanne:

    Lieve lieve Catalina!

    Eindelijk eens een berichtje van mij, waar het er steeds bij in schoot om even wat van me te laten horen. Maar ik volg je al wel vanaf het eerste moment hoor!
    Wat een mooie, gekke dingen heb je al niet meegemaakt...
    En wat gek en vreemd dat je niet meer op school rond loopt! Ik mis je wel hoor, het is toch anders zonder jou...
    Hier is eigenlijk alles hetzelfde gebleven, dus niks bijzonders.

    Maar wat geweldig om je belevenissen te lezen, je schrijft heel mooi.
    Vind het geweldig om je belevenissen te volgen, te lezen wat je nu weer meemaakt.
    Gaat het met de jongens die je begeleid oke? Volgens mij voel je je al wel een beetje thuis, dat gaat wel goed komen..

    Ik hoop dat je nog een hele mooie tijd hebt in Peru! Ik ga je blijven volgen en zal zo nu en dan wat van me laten horen... Heb je je Peruaanse adres ook al ergens beschreven? Zo ja, dan kan ik je nog eens een leuk Hollands kaartje sturen, haha..
    En ohja, natuurlijk wil ik het museumbezoek sponsoren, stuur me maar even je rekeningnummer.
    Take care baby!

    Dikke kus,
    San

  • 10 Maart 2010 - 09:45

    Tahné:

    Congratulationssss with half a year darlin!!

    Aah wat goed van je Cait! Je bent een krachtpatser he, tuff chick!

    Heerlijk, door dat dagje zondag van jou kijk ik helemaal uit naar mn eigen stage!

    Goed man naar het museum! Je kunt mij je rekeningnummer sturen!

    Liefsss

    P.S. CAITLINNNNNNNNNNNnn

  • 14 Maart 2010 - 16:39

    Marc En Claudia:

    Hoi Caitlin,
    Een beetje laat maar niet minder gemeend. Vsn harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je het een beetje gevierd? We lezen je site heel regelmatig. Erg leuk om al je verhalen te lezen.
    Dikke kus van ons
    Marc, Claudia en Madeleine

  • 18 Maart 2010 - 09:37

    Tahné:

    OOWWW CAITLINNNN

    Sorry door alle drukte ook helemaal vergeten te feliciteren!!!

    CONGRATSSSSSSS DARLIN!!!!

    Veel liefsss!

  • 21 Maart 2010 - 19:12

    Yerünti:

    Hey girl, ik loop een beetje achter met je berichtjes lezen. Slecht hé?!

    Magoed, here we go.
    Daaayumm, ben je alweer een half jaar samen met Kawizzle?? How time flies aye.
    Aaaaw, super siked over je animal liberation girl! :D

    Alles klinkt nog steeds super goed. Blij dat je het zo naar je zin hebt daar! :)

    Als het nog niet te laat is wil ik ook best wel wat van die kiddo's sponsoren!
    Dus als je je rekeningnummertsj kunt mailen.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

I like bikes, hardcore, tattoos, krav maga, mma, coffee, veganism, books, backpacking, lowriders, baseball, roses, olives and Spanish.

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 35504

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 28 April 2016

Casablanca

22 Januari 2014 - 12 Maart 2014

Spanje + Portugal

17 September 2012 - 15 April 2013

Epic Latina America viaje total

31 Augustus 2011 - 20 September 2011

Joden!

02 April 2011 - 09 April 2011

Berlijn

16 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Russia

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Hilbillies and rednecks

28 Januari 2010 - 29 Juni 2010

Peru!

Landen bezocht: