Aangekomen in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van caitlin - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cusco

Door: Caitlin

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2010 | Peru, Cusco

Na een lange reis van 13 uur, was ik eindelijk in Lima aangekomen. Daar werd ik door een taxichauffeur opgehaald en naar hotel mami panchita gebracht in de veilige wijk san miguel. (Velen anderen chauffeurs vroegen ook al, señora senñora taxi?) Mijn Spaans is al wel redelijk dus we konden wel een gesprekje hebben over het weer en over voetbal. Het verkeer was een grote chaos en al het verkeer reed kriskras door elkaar. Ik vond Lima heel erg mooi, gekleurde huisjes en ik heb de oceaan gezien en voor elk raam zitten tralies tegen inbraak. Toen ik een douche had genomen ging ik nog eventjes naar buiten om proberen sols te pinnen maar ik kon nergens een bank vinden dus besloot na een tijdje om toch maar te gaan slapen omdat ik zo moe was van de reis.

De dag erna werd ik gewekt voor het ontbijt (met coca thee!) y pan con queso y jugo de naranjas. Daarna bracht een jongen van het hostel mij weer naar el aeropuerto. (Peruanen staan erop dat je niet je eigen bagage draagt.) Vrijwel meteen bij aankomst in Cusco kreeg ik last van hoogteziekte, benauwdheid, een zeurende koppijn en duizeligheid. Ik werd naar mijn appartement gebracht door iemand van de organisatie in een taci en ontmoette thuis mijn huisgenootjes. Ik ging daarna eventjes boodschappen doen in el supermercado. Vegetarisch is Peru heel goed te doen muchas frutas y verduras en op elke hoek zie je wel een sign van comida vegetariana. Daarna heb ik thuis eventjes gegeten en even gerelaxed om bij te komen van de reis. In de avond ben ik uit eten gegaan en heb hete pepers met soya en

  • 01 Februari 2010 - 04:01

    Mieke Craenmehr:

    ik ben blij dat het goed met je gaat schattie! wel eng dat voor elk raam tralies zitten! is het daar ook lekker weer enzo? maar die spaanse stukjes begrijp ik niet hoor! wel leuk dat ik echt al kan merken dat je dingen kunt zeggen in het spaans, that's so awesome!

    enn...hete pepers met soya en?? en toen hield het op :(

    ik mis je!

  • 01 Februari 2010 - 20:55

    Tahné:

    CAAITLINNNN!!!

    Wat leuk allemaal!
    Fijn dat je daar lekker vegetarisch kunt eten!

    Heb je leuke huisgenootjes?

    Liefsss!!!

  • 06 Februari 2010 - 02:44

    Danielle:

    Hey chicka!
    Ik ben echt heel benieuwd hoe het met je gaat. Wij zijn bezig met de laatste voorbereidingen, maar kunnen niet wachten totdat wij gaan.

    Nederland is vies, regenachtig en koud, dus wees maar blij dat je daar alvast zit!

    Als ik een blog heb, laat ik je dat wel weten.

    Heeel veel plezier!!! En we spreken snel!

    Groets Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

I like bikes, hardcore, tattoos, krav maga, mma, coffee, veganism, books, backpacking, lowriders, baseball, roses, olives and Spanish.

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 35400

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 28 April 2016

Casablanca

22 Januari 2014 - 12 Maart 2014

Spanje + Portugal

17 September 2012 - 15 April 2013

Epic Latina America viaje total

31 Augustus 2011 - 20 September 2011

Joden!

02 April 2011 - 09 April 2011

Berlijn

16 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Russia

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Hilbillies and rednecks

28 Januari 2010 - 29 Juni 2010

Peru!

Landen bezocht: