Ik zal jullie wat verklappen - Reisverslag uit León, Nicaragua van caitlin - WaarBenJij.nu Ik zal jullie wat verklappen - Reisverslag uit León, Nicaragua van caitlin - WaarBenJij.nu

Ik zal jullie wat verklappen

Door: Cat

06 Maart 2013 | Nicaragua, León

Ik begin wel een beetje heimwee te krijgen nu, niet zozeer naar Nederland, maar wel naar het hebben van een thuis, en eigenlijk nog wel wat meer zoals:
• mijn vrienden en vriendinnen en familie.
• thee drinken en kletsen
• voor de haard een boek lezen bij mama thuis (oh ja en in bad gaan)
• fietsen door de kou
• opgaan in de massa (er hetzelfde uitzien als de rest kan soms wel fijn zijn)
• vaste prijzen (en voor iedereen dezelfde prijs)
• goed vegetarisch en divers eten (zoals zongedroogde tomaten en sojayoghurt)
• vrij weinig armoede, meer gelijkheid en lekker zeggen wat je vindt, ook dat anderen eerlijk tegen jou zijn.
• Sporten
• marktplaats en kringloopwinkels. En hardcoreshows natuurlijk.

Wat ik in Latijns Amerika leuk vindt:
• de jongens zijn een stuk hoffelijker en geven meer complimenten aan je
• mensen delen meer wat ze hebben, ook al hebben ze niet veel
• mensen nemen meer de tijd voor dingen en om hun familie en vrienden te zien
• Mensen zeuren niet zo en maken zich niet zo druk om (kleine) dingen. Als dingen anders lopen, lopen ze anders endaar gaanze flexibeler mee om. Op een of andere manier vinden ze altijd wel een creatieve oplossing voor problemen.
• Vers fruit, uitgebreide lunches en avocados
• Mensen doen meer moeite om je het gevoel te geven dat je erbij hoort. Als vreemde op een feestje zal je je niet buitengesloten voelen.
• Mensen zijn erg hulpvaardig als je de weg zoekt of verdwaald bent.
• Met niet meer dan je backpack op je rug met boeken, kleren en geld in je stinksok geeft reizen je het ultieme gevoel van vrijheid.
• Elke dag leer je wel iets, ontmoet je een bijzonder iemand, doe je iets leuks of bekijk je iets moois van een land
• Het weer!!

• 06 Maart 2013 - 04:52

Dennis & Merel :

I so feel the same! We hebben het ontzettend naar onze zin hier, maar we missen gewoon een huis en wat daarbij komt. Gelukkig zijn we dus niet de enige ;)
    Veel plezier nog en geniet er nog maar flink van!

• 06 Maart 2013 - 07:50

Yerünti :

Oefff, erg herkenbare dingen. Zowel de positieve als de negatieve.
    Hoe goed is inderdaad de soja yoghurt in Nederland!
    Tot vanavond madammeke :)

• 06 Maart 2013 - 16:47

Tliedie:

True story! Zeker herkenbare dingen. Het lijkt altijd wel kiezen of delen te zijn, aan elk land zitten voor- en nadelen. Maar het mooie is dat hoe meer mensen reizen, hoe meer mensen hopelijk ook de lessen die ze op reis geleerd hebben zullen proberen in stand te houden als ze weer thuis zijn. Bijv. zelf in je dagelijkse leven ook hulpvaardiger worden, minder stressen om kleine dingen, etc. Als we dat allemaal zouden doen, zal de wereld steeds een stukje mooier worden :).